Keilaaminen ja täydellinen peli

Oli kyseessä keilaus, lottoaminen tai pokeri, ovat pelaajat aina laskeneet tilastoja voittomahdollisuuksien suhteen. Tilastoja on tehty erilaisilla menetelmillä ja niistä on pyritty löytämään punainen lanka, milloin voitto osuu kohdalle? Voiko voittoputkea tai onnenpotkuja ennustaa?Kaikki pelit kiehtovat penkkiurheilijoita myös vedonlyönnin kannalta, jokainen veikkaaja haluaisi olla juuri se, joka tempaisee veikkauksellaan puhtaan rivin ja päävoiton. Itse pelaajat taas seuraavat kehittymistään tilastojen valossa, milloin pelaajasta kuoriutuu olympiatason urheilija, ensi vuonna vai neljän vuoden päästä?Eri lajeissa suoritukseen vaikuttavat erilaiset asiat. Jos vertaillaan lottoamista ja keilailua, ollaan tekemisissä kahden erilaisen lajin parissa, joita täytyy lähestyä hieman eri näkökulmasta. Keilaaminen on laji, jossa on mahdollisuus kehittyä. Se ei ole salatiedettä vaan siihen valmennutaan ja siinä valmennetaan. Huonoja heittoja on mahdollisuus korjata ja omista suorituksista voi oppia. Mikä meni pieleen ja kuinka parantaa tuloksia seuraavassa kisassa? Keilaaminen vaatii hyviä hermoja ja keskittymiskykyä, kädet eivät saa täristä ja harjoittelun kautta pallon liike ja sen kaaret tulevat tutuiksi.Lottoaminen taas on onnenpeliä. Lottoriviltä veikataan numerot, joiden uskotaan ilmestyvän veikkausriville. Toiset valitsevat numerot itselle tärkeistä numeroista, jotkut taas valitsevat sattumalta mitä sattuu. Lottonumerot arvonnan aikana saattavat osua oikein yhdelle tai useammalle, määrittäen näin potin jakautumisen. Lottoamista ei voi harjoitella eikä arvonnassa valittuihin palloihin voi vaikuttaa keskittymiskyvyn avulla. Kyseessä on puhdas onni, joku kuitenkin voittaa aina.Lotossa todennäköisyys kiskaista seitsemän oikein on huomattavasti vaikeampaa kuin täydellinen peli keilausturnauksessa. Lotossa jaetaan kuitenkin myös pienempiä voittoja ja parin numeron saaminen oikein onkin jo tilastollisesti huomattavasti helpompaa. Toisia onni kohtaa useammankin kerran.Voittomahdollisuuksia voidaan laskea eri tavoin. Jos veikkauksen kohteena on henkilön suoritus kuten keilaus, ovat vaikuttavina tekijöinä monet asiat kuten keilaajan sen hetkinen kunto ja mieliala. Pienetkin asiat saattavat vaikuttaa tulokseen, joka tehdään lyhyessä hetkessä. Lottoamisessa taas liikutaan onnettaren maaperällä, jossa tulokset syntyvät koneiden avulla ja voittomahdollisuuksien laskenta saattaa tuottaa niin oikeita kuin vääriäkin tuloksia.

You may also like...